De fanfare

Fanfare Wilhelmina uit Dussen is opgericht in 1897 en is in het jaar 1997 onderscheiden met de koninklijke erepenning. Onze vereniging bestaat momenteel uit een kleine maar energieke club mensen. De leden komen veelal uit Dussen, maar in de omgeving weten muzikanten ons ook te vinden. Jong en oud is lid en we delen allemaal dezelfde passie: muziek maken.

Bij fanfare Wilhelmina spelen we van alles. We wisselen councoursmuziek, klassieke muziekstukken en speciaal gearrangeerde muziek voor fanfareorkesten af met de populaire muziek van nu en wat lichtere muziek dat makkelijk in het gehoor ligt. Herkenbare filmmuziek maar ook de traditionele marsmuziek kunnen natuurlijk niet ontbreken.

Muziek maken en daarin plezier hebben staat bij ons voorop. We zijn, zoals een echte dorpsfanfare beaamt, altijd present bij de traditionele gebeurtenissen zoals Koningsdag, de kerstnachtmis en sinterklaasintocht in Dussen. Daarnaast  organiseren we regelmatig leuke en verassende concerten, soms met thema. Wij zijn een gezellige vereniging die na het spelen wel van een drankje en een feestje houdt op zijn tijd. Onze vaste repetitieavond is op maandag, om 19.45 uur in de Dussenaar te Dussen en we staan onder leiding van dirigent Carlo van der Meijden.

Fanfare Wilhelmina Dussen - Altena Streekfestival Hank 2016